تنبلی تخمدان

درمان قطعی تبلی تخمدان چیست ؟ با چه راه کار هایی می توان تنبلی تخمدان را تشخیص داد ؟ آیا امکان بارداری همراه با تبلی تخمدان وجود دارد ؟ شاید خیلی از بانوان درگیر تبلی تخمدان باشد و پاسخ این سوالات را نداند . دکتر صدیقه آذری بهترین جراح زیبایی زنان در ادامه پاسخ تمام این سوالات را بررسی می کنند .

تبلی تخمدان چیست

تخمدان پلی کیستیک در حقیقت یک بیماری شایع، غدد درون ریز است ، تخمدان ها در زندگی یک زن بسیار ارزشمند است . گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلف عملکرد تخمدان ها مختل گردد و تخمدان پلی کیستیک که به اصلاح به آن تنبلی تخمدان هم گفته می شود ، سبب بروز یک اختلال عملکردی در فرد شود .
در زنانی که در سنین تولید مثل هستند ، این بیماری شایع ترین اختلال غدد است و از هر 4زن جوان یک نفر به تخمدان پلی کیستیک مبتلا می باشد ، که البته این عدد آماری بالا است .

تنبلی تخمدان

سن شروع تبلی تخمدان به طور تقریبی چه سنی است ؟

بیشتر کیست تخمدان و تنبلی تخمدان در سنین باروری فرد دیده می شود ، یعنی از زمانی که بلوغ اتفاق می افتد تا زمان نزدیک به سن یائسگی احتمال بروز این اختلال وجود دارد .
بیشتر تنبلی تخمدان با اختلال در باروری ، پر مویی ، آکنه و همچنین اختلالات قاعدگی مشخص می گردد .

علائم اصلی تبلی تخمدان چیست ؟

تاخیر در قاعدگی و یا قطع قاعدگی یکی از شایع ترین علاتم تنبلی تخمدان است که به معنی عدم تخمک گذاری منظم، توسط تخمدان ها است .
افزایش هورمون های مردانه ، که می تواند با علائمی همچون پرمویی، بروز موهای خشن و مردانه در خانم ها همراه باشد .
آکنه ، چاقی و افزایش چربی در ناحیه تنه بیمار و همچنین علائمی همچون ریزش مو، از علائمی هستند که در هنگام بروز تنبلی تخمدان بروز می کند .
در کنار تمام این علائم ، زمانی که فردی دچار تبلی تخمدان است و سونوگرافی انجام می دهد، نمای تخمدان ها حالتی خاص و غیر طبیعی دارند ، که این امر به متخصص زنان در تشخیص کمک می کند .
دکتر صدیفه آذری به بیماران خود توصیه می کنند ،در صورتی که فرد هر یک از این علائم را به تنهایی داشته باشد ، نمی توان دلیل قطعی برای ابتلا به تنبلی تخمدان دانست . لازم است بیمار با بروز هر یک از علائم به متخصص زنان مراجعه کند و با راه های تشخیصی صحیح ، تنبلی تخمدان در فرد تشخیص داده شود .

دکتر صدیقه آذری جراح زیبایی زنان هستند . شما می توانید جهت مشاوره و تعیین وقت با شماره ی زیر تماس حاصل فرمایید :44048016

درمان تنبلی تخمدان

بسته به شرایط بیمار متخصص زنان ممکن است روش های درمانی مختلفی را تجویز کند . درمان دارویی یکی از راه های موثر می باشد که لازم است حتما توسط متخصص زنان تجویز شود .
اگر شما هم علائم مشکوک به تنبلی تخمدان دارید ، بهتر است به متخصص زنان خود مراجعه کنید .

20 + سیزده =