حاملگی خارج از رحم

خطرات حاملگی خارج از رحم چیست ؟ تشخیص حاملگی خارج از رحم با چه روش هایی ممکن است ؟علت حاملگی خارج از رحم چیست ؟ چه مراقبت هایی بعد از عمل حاملگی خارج از رحم توصیه می شود ؟ شاید شما تا به حال تجربه حاملگی خارج از رحم را نداشته باشید ، اما متاسفانه خیلی از بانوان دچار حاملگی خارج از رحم می شوند که می تواند خطراتی همراه داشته باشد . توصیه می گردد اگر شما با خطرات حاملگی از رحم آشنا نیستید، بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید . در ادامه دکتر صدیقه آذری جراح زیبایی زنان به بررسی حاملگی خارج از رحم، علائم و راه های تشخیص آن ، می پردازند .

درمان تنبلی تخمدان

علائم حاملگی خارج از رحم

ممکن است حاملگی خارج از رحم بدون کوچکترین علائمی رخ دهد و برعکس می تواند همراه با علائم بسیار شدید باشد ، همچون خونریزی شدید در داخل شکم ، که در صورت عدم تشخیص به موقع ممکن است دچار مرگ مادر هم گردد .
اما اگر بخواهیم از نظر علمی ، علائم حاملگی خارج از رحم را بیان کنیم می توان به درد در نواحی زیر شکم اشاره کنیم .
لکه بینی در دوران بارداری، در هر صورت غیر طبیعی است. گاه بیمار به دلیل درد به متخصص زنان مراجعه می کند ، در این موارد لازم است تا متخصص زنان حتما شک به بارداری خارج از رحم ، داشته باشد .

دکتر صدیقه آذری جراح زیبایی زنان هستند . شما می توانید جهت مشاوره و تعیین وقت با شماره ی زیر تماس حاصل فرمایید :44048016

تشخیص بارداری خارج از رحم

لازم به ذکر است که در همه جا نمی توان گفت درد در نواحی زیر شکم به دلیل بارداری خارج از رحم است و لازم است بعد از اقدامات تشخیصی لازم ، تشخیص درست داده شود .
برای تشخیص متخصص زنان هورمون مخصوص بارداری را تیتر می کند ، به این معنی که اگر خانم با کمک آزمایش ادرار ، بارداری خود را تشخیص داده باشد ،لازم است تا آزمایش خون هم انجام دهد. در بارداری های خارج از رحم به دلیل آنکه جنین نمی تواند به خوبی رشد کند، عدد بتا اچ سی جی پایین است .
در صورتی که این عدد حالتی طبیعی نداشته باشد، با انجام آزمایش در مدت زمان متوالی و معین عدد بتا اچ سی جی تیتر می گردد و بر اساس میزان افزایش آن حاملگی خارج از رحم تشخیص می دهد .
در صورتی که در مرحله قبل شک به حاملگی خارج از رحم داده شد، با کمک سونوگرافی واژینال ، ساک حاملگی بررسی می شود . اگر ساک حامگی در داخل رحم مشاهده گردد، شک به حاملگی خارج از رحم لغو می گردد .
اما در صورتی که در طی سونوگرافی واژینال ساک دیده نشود ، حاملگی خارج از رحم رخ داده است .
تشخیص به موقع حاملگی خارج از رحم بسیار اهمیت دارد ، در مواردی که تشخیص زود هنگام صورت نگیرد لازم است تا، با کمک جراحی ،حاملگی خارج از رحم را برطرف کنیم ، اما در موارد تشخیص زود هنگام می توان تنها با مصرف دارویی حاملگی خارج از رحم را برطرف کنیم .

درمان فیبروم رحمی

بارداری پوچ