درمان آندومتریوز

آیا کیست آندومتریوز درمان قطعی دارد ؟ درصد بارداری با آندومتریوز چقدر است ؟ بارداری بعد از عمل آندومتریوز چه مدت بعد امکان پذیر است ؟ آندومتریوز متاسفانه یکی از بیماری های شایع بین افراد است که می تواند سبب بروز اختلالات بسیاری ، از جمله نازایی گردد ، پس لازم است تا به آن توجه شود . اگر شما هم اطلاعی در رابطه با این بیماری ندارید بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید . ما در ادامه این مطلب به بررسی این بیماری و راه های درمان آندومتریوز می پردازیم .

آندومتریوز چیست ؟

در صورتی که بافت داخلی رحم که هر ماه سبب ایجاد سیکل قاعدگی می گردد ، در جای مناسب خود نباشد و خارج از رحم قرار گیرد ، سبب بروز بیماری آندومتریوز می گردد . در حالت طبیعی ، در طول هر سیکل قاعدگی خونریزی در داخل رحم شروع می گردد و سپس از داخل رحم خارج میگردد اما در بانوان مبتلا به آندومتریوز این حالت رخ نمی دهد و خونریزی ها می توانند سبب بروز چسبندگی ها و التهابات گردند .

عوارض آندومتریوز

احساس درد
ناباروری
چسبندگی
و بسیاری از عوارض دیگر همگی از عوارض این بیماری است که نیاز به این دارد هر چه سریعتر درمان انجام شود .

آیا سن افراد در بروز این بیماری تاثیر گذار است ؟

بله با افزایش سن افراد ، درصد بروز و پیشرفت این بیماری به مراتب بیشتر می شود و عوارض و علائم آن به شدت بیشتری بروز می کند .

دکتر صدیقه آذری جراح زیبایی زنان هستند . شما می توانید جهت مشاوره و تعیین وقت با شماره ی زیر تماس حاصل فرمایید : 44048016

بهترین زمان برای مراجعه به متخصص زنان برای تشخیص آندومتریوز ؟

متاسفانه گاهی افراد از وجود آندومتریوز خبری ندارند و تنها بعد از بروز نازایی و چسبندگی های شدید به متخصص زنان مراجعه می کنند . همچنین درد های شدید قاعدگی از همان سنین بلوغ نیز یکی دیگر از دلایل مراجعه به متخصص زنان است که بعد از معاینه و بررسی های لازم تشخیص بر کیست آندومتریوز می گردد .
دکتر صدیقه آذری متخصص زنان در تهران به تمان بانوان عزیز توصیه می کنند طی یک برنامه ریزی معین چکاپ های دوره ای خود را نزد متخصص زنان انجام دهند تا در صورت بروز هر گونه علائم و بیماری در مرحله اول اقدامات لازم انجام شود .
درمان کیست آندومتریوز در مراحل اولیه بسیار راحت تر است و ممکن است با مصرف دارویی درمان شود ، اما در موارد شدید تر که بیماری پیشرفت کرده است لازم است درمان با کمک جراحی و با روش لاپاراسکوپی انجام شود .

علائم آندومتریوز

درد های شددی قادعگی و غیر قابل تحمل
خونریزی های شدید در طی دوران قاعدگی و یا خونریزی های بین دوره ای
بروز نازایی
احساس درد در طی رابطه جنسی
احساس درد در زمان اجابت مزاج
درد های لگنی
لازم به ذکر است که گاهی هم ممکن است بدون علائم باشد . این امر بسیار اهمیت دارد که هر 6 ماه و یا حتی سالانه توسط متخصص زنان چکاپ شوید .

درمان آندومتروز

همانطور که گفته شد بسته به شرایط و وضعیت بیمار ممکن است راه های درمانی مختلفی برای او انتخاب شود ، در صورتی که بیماری پیشرفت کرده باشد تنها با کمک جراحی لاپاراسکوپی می توان درمان را انجام داد .

نوزده + 7 =