زگیل تناسلی

شکل ظاهری زگیل تناسلی چگونه است ؟ آیا زگیل تناسلی درمان دارد ؟ تشخیص زگیل تناسلی با چه روشی انجام می شود ؟ تمام این ها و سوالاتی از این قبیل پرسش هایی هستند که در ذهن افراد وجود دارد . متاسفانه ویروس پاپیلومای انسانی یا همان HPV یک ویروس خطرناک است که عوارض جدی بر فرد می گذارد . این ویروس هم در مردان و هم زنان دیده می شود. دکتر صدیقه آذری جراح زیبایی زنان در ادامه در رابطه با زگیل تناسلی و علائم آن صحبت می کنند .

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یک عارضه پوستی و شایع است که بر اندام تناسلی ظاهر می شود . این ویروس خطراتی با خود همراه دارد که می تواند به مرور زمان زمان سبب ایجاد درد ،خارش و ناراحتی شود . در صورتی که اقدامات اولیه برای درمان صورت نگیرد به مرور زمان فرد دچار سرطان دهانه رحم می شود .

علائم زگیل تناسلی

HPV شایع ترین انواع STI است.مردان و زنان که از نظر جنسی فعال می باشند ،بیشتر در معرض HPV هستند . زگیل تناسلی از طریق فعالیت جنسی از جمله دهان ،واژن و مقعد منتقل می شود .رشد زگیل تناسلی می تواند به صورت تکی و یا دسته ای باشد . لازم به ذکر است زگیل تناسلی همیشه با چشم انسان قابل مشاهده نیست ممکن است بسیار کوچک ،و رنگی هم رنگ پوست یا کمی تیره تر داشته باشد . اگر زگیل تناسلی گسترش پیدا کرده باشد ،این وضعیت می تواند ناراحت کننده یا حتی دردناک باشد .

عوامل خطر زگیل تناسلی

هر شخص فعال جنسیتی در معرض خطر ابتلا به HPV قرار دارد. با این حال، احتمال ابتلا به زگیل تناسلی در افراد زیر بیشتر است :
افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشند .
فرزندان مادارانی که در طی زایمان مبتلا به ویروس بوده اند .
افرادی که به مصرف دخانیات اعتیاد دارد
افراد در سن پایین تر از 30 سالگی

چگونه زگیل های تناسلی تشخیص داده می شوند؟

در مرحله اول دکتر صدیقه آذری سوالاتی در رابطه با بهداشت جنسی و روابط فرد مطرح می کنند . سپس لازم است یک معاینه فیزیکی در منطقه ای که احتمال رشد زگیل تناسلی وجود دارد ،انجام شود .

در صورتی که فرد مشکوک به زگیل، شناخته شود ، لازم است تا تست پاپ اسمیر تجویز گردد . برخی از انواع HPV ممکن است نتایج غیر طبیعی در پاپ اسمیر ایجاد کند که ممکن است تغییرات پیش سرطانی را نشان دهد. اگر متخصص زنان این ناهنجاری ها را تشخیص دهد، ممکن است نیازهای مکرر بیشتری برای نظارت بر هر تغییری وجود داشته باشد.

سرطان رحم

جراحی زیبایی واژن

درمان فیبروم رحمی

One thought on “زگیل تناسلی

1. غزاله - سپتامبر 4, 2018 در 3:14 ب.ظ

دکتر سلام خسته نباشید از آب استخر هم میشه مبتلا به زگیل تناسلی شد ؟ زگیل تناسلی درمان قطعی داره ؟