سرطان تخمدان

درمان قطعی سرطان تخمدان چیست ؟ آیا سرطان تخمدان کشنده است ؟ مهمترین علامت سرطان تخمدان چیست ؟ طول عمر بیماران مبتلا به سرطان تخمدان چقدر است ؟ سرطان تخمدان شایع ترین علل مرگ زنان را در اثر سرطان های ژنیتال یا سیستم تناسلی تشکیل می دهد . سرطان تخمدان مرگ بار ترین سرطان در بین زنان است، به طوری که 50 درصد علل مرگ و میر زنان در اثر سرطان را ، سرطان تخمدان تشکیل می دهد. اگر شما هم با این بیماری آشنایی ندارید بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید.

سرطان تخمدان

علائم سرطان تخمدان

سرطان تخمدان معمولا در خانم های بالای 50 سال مشاهده می شود . در سه چهارم موارد علائم این بیماری دیر رس است یعنی، وقتی بیماران مراجعه می کنند که، علائم این بیماری گستردگی پیدا کرده است . معمولا در مراحل پیشرفته علائمی که بیماران با آن مراجعه می کنند شامل :
اتساع شکم
بروز علائم گوارشی، به دلیل تجمع مایع داخل شکم
درد و فشار در ناحیه لگنی
و در برخی موارد ممکن است ، خونریزی های غیر طبیعی نیز ایجاد کند .

تشخیص سرطان تخمدان

همانطور که در ابتدا گفته شد ، این سرطان بیشتر درسن بالای 50 سال مشاهده می شود. درصورتی که بانوان به چکاپ های دوره ای خود توجه داشته باشند، متخصص زنان می تواند در مراحل اولیه این بیماری را تشخیص دهد . در معاینات لگنی ممکن است نیاز به این شود، برای بررسی های بیشتر سونوگرافی و یا یک آزمایش خون مخصوص سرطان تخمدان برای بانوان تجویز گردد تا تشخیص دقیق این بیماری را ممکن سازد.

آیا راهی برای پیشگیری از سرطان تخمدان وجود دارد ؟

بله، باید گفت این سرطان بیشتر در بانوانی که قرص های ضد بارداری مصرف کرده اند، به نسبت کمتر دیده می شود . همچنین باروری و تجربه زایمان هم می تواند از بروز این بیماری پیشگیری کند.

دکتر صدیقه آذری جراح زیبایی زنان هستند . شما می توانید جهت مشاوره و تعیین وقت با شماره ی زیر تماس حاصل فرمایید : 44048016

درمان سرطان تخمدان

معمولا درمان اصلی این بیماری، درمان جراحی است و می توان از درمان های کمکی در مراحل اولیه که بیماری پیشرفت نداشته است استفاده کرد.
بسته به نوع تومور ممکن است برای درمان سرطان تخمدان، انجام شیمی درمانی هم تجویز گردد .
گاهی در خانم هایی که یائسه شده اند نیز با حذف رحم، لوله ها و تخمدان ها و نمونه گیری از نواحی مختلف بدن درمان انجام می شود . در خانم های جوان تر هم که تصمیم به بارداری دارند در صورتی که تشخیص زودرس انجام شود می توان رحم را حفظ کرد .
توصیه می شود به علائم زودرس این بیماری و معاینات مرتب نزد متخصص زنان توجه کافی داشته باشید.

نتیجه گیری

دکتر صدیفه آذری جراح زیبایی زنان در صادقیه به بانوان عزیز توصیه می کنند که در سنین بالا، حتی بالای 50 سال هم که به اشتباه تصور می کنند که از سنین باروری آن ها گذشته است و در نتیجه نیازی به مراجعه به پزشک ندارند ، در دوره های مشخص و معینی زیر نظر یک متخصص زنان خوب معاینه شوند و درصورت بروز هر گونه علائم غیر طبیعی ، گوارشی و علائم درد، حتما به متخصص زنان مراجعه کنند و علت را جویا شوند . تا در مراحل اولیه بیماری کشف و درمان شود .

دوازده − ده =