مسمومیت بارداری

علت مسمومیت بارداری چست ؟ آیا مسمومیت بارداری درمان دارد ؟ با استفاده از چه راهکار هایی می توان از ابتلا به مسمومیت بارداری پیشگیری کنیم ؟ دوران بارداری یکی از مراحل بسیار حساس و مهم هر زنی است که نیاز به مراقبت های خاص دارد ،اگر فرد مراقبت های قبل از بارداری را انجام دهد ، به طور حتم این دوران را به دور از هر گونه استرس پشت سر می گذارد . در ادامه دکتر صدقیه آذری به بررسی مسمومیت بارداری می پردازند ،اگر شما هم در این باره اطلاع کافی ندارید بهتر است مقاله زیر را مطالعه کنید .

در صورتی که مسمومیت بارداری خفیف باشد ،علائم آن افزایش وزن ناگهانی ،تورم صورت ،تورم در ناحیه دست ها ،اطراف چشم و صورت ممکن است اتفاق بی افتد .
این تورم در پاها هم دیده می شود که ممکن است در هنگام کفش پوشیدن مشکلاتی ایجاد کند . تمام این ها از علائم اولیه مسمومیت بارداری است و در شرایط خفیف ظاهر می شود .

مسمومیت بارداری

مسمومیت بارداری در چه زمانی از بارداری بروز می کند ؟

تعریف مسمومیت بارداری از هفته بیست بارداری به بعد است ،دکتر صدیقه آذری جراح زیبایی زنان به مادران توصیه می کنند که لازم نیست در این زمان دچار استرس شوید علائم مسمومیت بارداری را می توان کنترل کرد ،از آنجایی که در طول بارداری به صورت طبیعی تورم دیده می شود و تمام این تورم ها غیر طبیعی نمی باشد ،در صورتی که تورم اندام همراه با فشار خون بالا ،پروتئین در ادرار ،اختلال در آنزیم های کبدی و کلیوی و یا همراه با افت پلاکت در خون باشد ، لازم است تا هر چه سریع تر اقدامات لازم صورت گیرد .
دکتر صدیقه آذری توصیه می کنند که ،اگر خانم ها در حین بارداری خصوصا از هفته های بیست بارداری به بعد دچار تورم اندام ها به صورت ناگهانی شدند و یا وزن مادر به صورت ناگهانی مثلا در یک هفته افزایش پیدا کرد، حتما با متخصص زنان خود مشورت کنند . در این موارد با کمک آزمایشات تشخیصی وضعیت عمومی مادر بررسی می شود .

چرا خام های باردار دچار مسمومیت می شوند ؟

در حقیقت علت شناخته شده برای این سوال وجود ندارد ،اما موردی که وجود دارد این است که لازم است در طول بارداری رحم باردار ،خونرسانی با کیفیت بالایی داشته باشد دلیل آن هم این است که در این دوران در رحم مادر سلول سازی انجام می شود در نتیجه نیاز به اکسیژن و خونرسانی بالایی می باشد ،اگر در هر مرحله از بارداری این روند طبیعی نباشد و خونرسانی صورت نگیرد ، مسمومیت بارداری اتفاق می افتد .

بعضی از عوامل که افزایش خطر ابتلا به مسمومیت بارداری در زنان را افزایش می دهند :

زایمان های متعدد
در زنان بالای 35 سال
تاریخچه فشار خون بالا قبل از بارداری
چاقی
دیابت
پره اکلامپسی در بارداری قبلی ، البته در زایمان اول بیشتر دیده می شود و شانس تکرار دارد، گرچه کم است
سایر مشکلات پزشکی (مانند بیماری بافت همبند و بیماری کلیوی).
بهتر است قبل از اقدام به بارداری با متخصص زنان خود مشورت کنید و تمام علائم سلامت شما بررسی شود ،در نتیجه می توانید بارداری به دور از هر گونه استرس داشته باشید.

چهارده + 11 =