چکاپ دوره ای زنان

توجه به سلامت و انجام چکاپ دوره ای زنان امری مهم  است که لازم است به آن توجه شود .  برای این امر آزمایشات فراوانی وجود دارد که می تواند  در صحت سلامتی فرد کمک کننده باشد . پاپ اسمیر  و معاینات لگنی ،  در بررسی عفونت های موجود،وجود سلول های غیر  طبیعی و…  مفید می باشد .  واضح است که  کشف زودرس بیماری در روند درمان بسیار تاثیر گذار است ، دکتر صدیقه آذری جراح زیبایی زنان به تمام بانوان توصیه می کنند که با بررسی های به موقع و مراجعات منظم نزد متخصص زنان  سلامت خود را تضمین کنند .

چکاپ دوره ای زنان

زمان  نقش اصلی در درمان دارد ،خصوصا در رابطه با بیماری هایی همچون  سرطان دهانه رحم ،در این مورد  تنها در مواردی که  فرد به موقع از وجود بیماری آگاه شود ، امکان درمان وجود دارد .

بانوان بالای 18 سال و یا افرادی که از نظر  جنسی در رده فعال هستند لازم است تا آزمایشاتی همچون پاپ اسمیر  را به صورت سالیانه انجام دهد .

آزمایش پاپ اسمیر

بیشتر به منظور بررسی تغییرات  در دهانه رحم  که ممکن است پیش سرطانی باشند ،متخصص زنان آزمایش پاپ اسمیر را تجویز می کند . با انجام  به موقع این آزمایش می توان تغییرات ایجاد شده در دهانه رحم را کشف کرد و راهکار های درمانی را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهیم . در حین انجام آزمایش پاپ اسمیر  لازم است تا مقداری از  بافت سلولی  موجود در دهانه رحم برداشته شود و  به منظور بررسی های بیشتر به آزمایشگاه ارسال شود .

تغییر در دهانه رحم  تغییرات پیش سرطانی هستند ،که می توانند  از درجه خفیف ،متوسط و یا شدید باشند .

HPV و نتایج غیر طبیعی تست پاپ

در صورتی که فرد سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشد ،به مرور زمان  و با افزایش سن که این ویروس در بدن وجود داشته باشد،این ضایعات پیش سرطانی می شوند  ،خصوصا اگر فرد   به مصرف دخانیات اعتیاد داشته باشد .  نتایج غیر طبیعی  تست پاپ اسمیر  با ملاک هایی از جمله  سن فرد ،درجات تغییرات غیر طبیعی  و… ارائه می شود .

سن انجام تست پاپ اسمیر

بهترین سن برای انجام این تست  برای زنان متاهل از سن 21 ساگی است  و لازم است تا سن 65 تا 70 سالگی ادامه داشته باشد . گاهی نیز ممکن است پزشک شما انجام این تست را سالیانه و یا هر دو سال یکبار تجویز کند ، در طی انجام  تست این امکان وجود دارد  که انواع پر خطر ویروس هایی همچون HPV  نیز بررسی شود .

درمان اختلالات یائسگی

دوره یائسگی  با اختلالات منفاوتی همراه است ،بیشتر زنان از  علائم آزار دهنده دوره یائسگی شکایت می کنند این علائم  شامل گرگرفتگی، تعرق های شبانه ، خستگی ،خونریزی های غیر طبیعی و.. است . خوشبختانه امروزه علم پزشکی در این زمینه پیشرفت قابل توجهی داشته است ،با کمک راهکار هایی همچون هورمون درمانی  می توان این عوارض را کنترل کرد .

آیا راهکاری برای درمان علائم پیش از پریودی وجود دارد ؟

بیشتر افراد پیش از شروع دوره ماهیانه خود ،دچار اختلالاتی می شوند از جمله درد های شکمی ،اختلال در خواب ، نفخ شکم ،بد خلقی و.. اما آیا راهکاری وجود دارد تا بتوان این علائم را کنترل کرد ؟

در رابطه با اختلالات خلقی باید گفت ،درمان و برطرف کردن این اختلالات نیاز به بررسی های بیشتر و البته حرفه ای تر دارد . درمان این مورد را تنها به افرادی توصیه می کنیم که این علائم بر توانایی های روزانه و فعالیت های آن ها تاثیر منفی می گذارد .

خواب منظم فتغذیه سالم ،ورزش کردن ،سیگار نکشیدن  و مواردی از قبیل  می تواند این علائم را تا اندازه ای کنترل کند . بهتر است قبل از اقدام به درمان در رابطه با علائم خود  با  پزشک مشورت کنید .

برخی از مطالب مفید در رابطه با جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن

درمان فیبروم رحمی

One thought on “چکاپ دوره ای زنان