کیست آندومتریوز

بهترین روش درمان آندومتریوز چیست ؟ آیا کیست آندومتریوز خطرناک است ؟ تاثیر کیست آندومتریوز در بارداری به چه میزان است ؟ خیلی از افراد با این کیست اشنا نیستند و به طور حتم سوالات بسیاری در این رابطه دارند . برخی از افراد حتی با علائم کیست اندومتریوز و راه کار های درمان آن هم آشنا نیستند . در ادامه دکتر صدیقه آذری دکتر زنان خوب در صادقیه کیست آندومتریوز را بررسی می کنند و راه کار های درمانی و تشخیص کسیت آندومتریوز را بیان می کنند .

کیست آندومتریوز

کیست آندومتریوز چیست ؟

در حقیقت آندومتریوز یک بیماری پیشرونده است که در بافت پوششی نرمال رحمی خارج از رحم رشد می کند . افرادی که دچار کیست آندومتریوز می شوند، به مرور زمان نواحی همچون تخمدان ها ، دیواره لگن و روده بزرگ را درگیر می کند .در صورت عدم پیگیری کیست اندومتریوز در دراز مدت می تواند تغییرات سرطانی در آن ایجاد شود.

علائم کیست آندومتریوز

درد های خفیف تا شدید در دوران قاعدگی
احساس درد در زمان ادرار و یا مدفوع
احساس درد در هنگام روابط زناشویی
بروز هر گونه اختلال در روند قاعدگی
و حتی در مواردی می تواند سبب نازایی در فرد گردد .

دکتر صدیقه آذری جراح زیبایی زنان هستند . شما می توانید جهت مشاوره و تعیین وقت با شماره ی زیر تماس حاصل فرمایید :44048016

راه های تشخیصی آندومتریوز

متاسفانه این نوع کیست را نمی توان با کمک روش های تشخیصی ساده تشخیص داد ، انجام سونوگرافی ، MRI و تست 125CA و حتی چکاپ دوره ای زنان از قدرت بسیار پایینی در تشخیص این بیماری برخوردار هستند . اما انجام لاپاراسکوپی و یا نمونه گیری برای بررسی های پاتولوژی می تواند در تشخیص کیست آندومتروز کمک کننده باشد .

درمان کیست آندومتریوز

بسته به وضعیت و پیشرفت بیماری ممکن است راهکار های درمانی مختلفی برای آندومتریوز استفاده شود، از جمله درمان دارویی و یا درمان به روش جراحی . درمان دارویی با استفاه از قرص های ضد بارداری ، قرص پروژسترون – دکاپپتیل – دانازول – IUD هورمونی میرنا زیر نظر متخصص زنان انجام می شود .
دکتر صدیقه آذری به عنوان یکی از بهترین و مجرب ترین متخصصین زنان در صادقیه بعد از معاینه بیمار با کمک روش های تشخیصی دقیق بهترین راهکار درمانی را توصیه می کنند . شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا تعیین وقت با شماره 44048016 تماس بگیرید .

آیا کیست آندومتریوز سرطان زا است ؟

بیشتر افراد که دچار کیست اندومتریوز می شوند ، این سوال را دارند که آیا کسیت اندومتریوز سرطان زا است یا خیر ؟ در پاسخ باید گفت این نوع کیست سرطان زا نیست و نمی توان حتی آن را به عنوان یک بیماری پیش سرطانی در نظر گرفت ، اما از انجا که این نوع کیست سبب درگیر شدن اعضای مختلفی از بدن می شود و زمینه ساز ناباروی و یا سقط مکرر می گردد ، لازم است تا اقدامات درمانی بعد از تشخیص صورت گیرد .

3 × یک =